Thursday, 19 November 2009

Jantar de Sexta a noite.
Friday night dinner.

Friday, 30 October 2009

A semana passada tivemos ca a Debye e a Sandy directamente dos Estados Unidos. Foram as nossas primeiras hospedes e o tempo passou a correr. Claro que nao podiamos deixar de lhes mostar a Grande Barreira de Coral e a Floresta Tropical. Aqui ficam umas fotos!
Last week we had Debye and Sandy visit from the US. They were our first guests and time flew by. Of course we had to show them the Great Barrier Reef and the Rainforest. Here you'll find some pictures!







Esta ultima fotografia e' de um cassuar. Ave em vias de extincao. Nao nos podemos aproximar mais porque elas sao perigosas e atacam seres humanos com muita facilidade. Esta fotografia foi tirada na berma da estrada quando estavamos de regresso a casa. Foi uma sorte ver uma.. Ja andavamos ha mais de uma ano a procura.. (O livro do Guinness classificou em 2007 o Cassuar como a ave mais perigosa do mundo)
This last picture is of a Cassowary. Endangered bird. We couldn't get any closer because they are dangerous to man and attack very easily. This picture was taken on the side of the road on our return journey. We were very lucky to see one.. We have been looking for more than a year.. (Guinness Book of World Records classifies the Cassowary as the most dangerous bird in the World)

Saturday, 17 October 2009

Nao temos tido grandes novidades ultimamente a excepcao de duas amigas que chegam para a semana directamente dos Estados Unidos.. Entao ai vamos tirar umas fotos :)
We haven't had any news lately except for 2 friends coming from America next week.. We'll take some photos then :)

Thursday, 8 October 2009

Happy birthday Helen :)
We wish you a wonderful day!
Lots of love,
David & Ana

Sabado bem passado / Saturday well spent :)

Ontem foi o nosso Sabado e, ao contrario do que normalmente acontece, resolvemos sair de casa e ir as compras em Cairns :) compramos umas coisinhas aqui para casa que eu ja andava de olho ha uns tempos e ainda deu tempo para eu comprar 2 pares de sandalias :) almocamos no McDonalds e a noite fomos ver os Taipans num jogo de basquetebol espectacular!! Fartamo-nos de aplaudir :) Foi um dia muito bem passado!! Na viagem de regresso a Port Douglas discutimos a vida em Queensland e concluimos que este e' um cantinho do mundo espectacular para se viver!! Hoje o meu querido marido foi jogar golfe toda a manha e a tarde vamos voltar a Cairns porque houve uma compra que nao ficou bem decidida :)
Yesterday was our Saturday and, against the usual, we decided to go shopping in Cairns :) we bought a couple of things I wanted for the house and there was a bit of time left for me to get a couple of pairs of sandals :) we had lunch at McDonalds and went to the basketball in the evening to watch the Taipans play a great game!! Cheering at all times :) It was a great day!! During our trip back to Port we discussed life in Queensland and concluded that this is a great little part of the world to live in!! Today my dear husband went to play golf all morning and in the afternoon we're going back to Cairns to finalise a purchase :)

Wednesday, 30 September 2009

Wednesday, 9 September 2009

Algumas novidades / Some news

A vida nos tropicos continua optima como ja e' costume. As temperaturas estao a comecar a aquecer (nao e' que alguma vez tenham arrecefecido mas...) e mais um mesito e ja nao se vive sem o ar condicionado 24/7!
A agua ja tem anemonas e os crocodilos ja comecaram a aparecer. Dizem os de ca que este ano o Verao vai ser muito agressivo.. Muito calor muita chuva. A ver vamos!! Lembram-se o ano passado?! Inundacoes no Norte e Incendios Florestais incontrolaveis no Sul.. provavelmente vai ser o mesmo este ano.
De resto esta tudo normal. O David esta a gostar do trabalho a tempo inteiro no campo de golfe e eu continuo por alto mar! Entretanto vamos programando a nossa viagem a Portugal.. Ja temos os dois as ferias aprovadadas de 1 a 30 de Junho de 2010. Estamos a espera que apareca uma boa promocao nos voos para comprar os bilhetes! :)
Beijinhos a todos.
Life in the tropics is great as usual. Temperatures are starting to rise (not that they've ever been low..) and in another month we won't survive without the AC 24/7!
There is already jelly-fish in the water and the crocodiles have started to show up. The locals say this Summer will be severe.. Very hot and very wet. We'll see!! Remember last year?! Floods in the North and bush fires in the South.. probably its going to be the same this year.
Everything else is the same. David is enjoying his new full-time job at the Golf-Course and I'm still at sea! In the meantime we are planning our trip to Portugal.. Both our holidays have been approved from the 1st to the 30th of June 2010. We're only waiting for a good deal to book the flights! :)
Love to all.